Sonsuz sayıda şapkalarıyla tanınan Pharrell Williams, Grammy ödüllü bir şarkıcı, rapçi ve plak yapımcısıdır. Bu listeye işletme girişimciliği ve sürdürülebilir moda devrimciliğini de ekleyebiliriz. Çünkü Williams bulanık çizgiler, şanslı olmak veya sadece mutlu olmak hakkında şarkı söylemediğinde okyanus plastiğini özel tasarım bir kot giysisine dönüştürmek için bir kılıf yapıyor.
Eğlence ve moda dünyaları sıklıkla örtüşür ve Williams da bir istisna değil; kariyerinde Moncler, Uniqlo, Louis Vuitton ve Adidas gibi çeşitli markalarla çalıştı. Ama onun sokak kıyafeti etiketi olan Billionaire Boy's Club, onu okyanustan hasat edilen plastikten yapılan yüksek teknoloji ipliklerine, Biyonik İplik adlı sürdürülebilir bir tekstil şirketi ile bir kader toplantısına götürdü.
Biyonik İpliğin patentli yapısı üç katmandan oluşur: mukavemet ve gerilme sağlayan bir çekirdek, orta katmanda ipliğin % 45'ini oluşturan geri dönüştürülmüş plastik tabakası ve daha sonra kumaşa doğal bir his sağlamak için pamuk, yün veya keten gibi üst lif tabakaları gelir.
Ve çöplükten hazineye evrilmek için sadece 5 adım yeterlidir:
- Denizden toplanan plastik şişeler;
- Parçalara bölünmüş şişeler;
- Isıtılan parçalar;
- İpliğe eğirilen parçalar;
- Kumaş olarak dokunan iplik.
Williams bu teknolojiden çok etkilendi, o kadar ki kurucular Tim Coombs ve Tyson Toussant ile birlikte üçüncü bir ortak olarak işe koyuldu. Bionic Yarn'da Yaratıcı Yönetmen olan Williams, 2014 yılında geri dönüştürülmüş okyanus plastiği Raw For The Oceans'dan yapılan ilk kot dizisini küratörleştirmek için daha sonra G-Star RAW ile çalıştı. Koleksiyon, istenmeyen okyanus atıklarını arzu edilen, modaya uygun, taze ve temiz olan denim haline dönüştürmenin beklenmedik başarılarını yönetti.
Okyanuslar İçin Raw, G-Star RAW için sürdürülebilir bir dönüm noktasıdır. Dört koleksiyonda, koleksiyon başına yaklaşık 10 ton plastik geri dönüştürülmüştür ve moda devrimi işin diğer kısımlarını devralmıştır. Şirket 2015 yılında tüm ürün yelpazesi için yaklaşık iki milyon plastik şişe ve 1.000 ton plastik enkaz kullandıklarını tahmin ediyor.
Williams, 2016 yılında G-Star RAW'ın ortağı oldu. Şirkete stratejik bir ortaklık kurmak için satın aldı. haberleri Bunu Instagram üzerinden alışılmış abartısız tarzıyla duyurmayı seçti: “İşimin üstündeyim. Bugün itibariyle, G-star RAW'ın ortağı olmaktan gurur duyuyorum. ”
Williams'ın şirketteki rolünün kapsamı yaratıcılık, tasarımları denetlemek, reklam kampanyaları ve şirket stratejisinin ana hatlarını çizmeye yardımcı olmak. Son olarak, sürdürülebilir bir denim hattı oluşturmak için Jaden Smith'e başvurdu. Williams markanın sürdürülebilir modaya olan bağlılığını hızlandırdı ve bu her ne kadar işe yarasa da ünlü arkadaşlarını işin içine dahil etmekten daha önemliydi . Biyonik İplik hala kullanımda ve G-Star Raw “beşikten beşiğe” sertifikalı denim geliştirmek için bir dizi tedarik zinciri şeffaflık vaatleri verdi.
Ama bekleyin, hikaye burada bitmiyor. Williams'ın en karakteristik özelliği bitmek bilmeyen yaratıcılığı. Geri adım atıp zorlu başarılarını yansıtmaktan memnun değil. Sürdürüebilir moda ajandasında sıraya dizilen birkaç girişim daha var.
Mesela etik marka PANGAIA'nın büyük bir hayranı ve ürünlerini sıklıkla destekliyor. Geçtiğimiz günlerde PANGAIA vegan bir ceket çıkardı. 10 yıllık bilimsel araştırmanın sonucu olarak ceket, kaz tüyü yerine kurutulmuş yabani çiçeklerden yapılan cruelty-free yalıtımıyla ayrıca geri dönüştürülmüş materyaller ve plastik şişelerden yapılan dış astarıyla öne çıkıyor.
Diğer taraftan, Williams'ın efsanevi moda evi Chanel için tasarladığı kapsül koleksiyon için heyecan büyüyor. Koleksiyonun neleri kapsayacağı hakkında çok az detay var ama Williams'ın sicilini bildiğimiz için yavaş moda ve sürdürülebilirlik lüks podyumda yerini garantiliyor.
Image credits:
Header image: Getty Images
Image of seahorse under water: Shutterstock
Image of Pharell Williams and group of people in laundry room: Getty Images
Image of model wearing big red coat: Courtesy of Pangaia